טיפול הומאופתי בבעיות קשב וריכוז

מס' התלמידים המתמודדים עם קשיי למידה וקשב עולה באופן עקבי לאורך השנים, בארץ ובעולם. חלק מהתלמידים הללו מאובחנים בהמשך כבעלי לקויות למידה והפרעות קשב עם או ללא היפראקטיביות (ADD (Attention Deficit Disorder)/ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder))
מצב זה מכניס תלמידים אלו לקבוצת סיכון לפיתוח בעיות פסיכיאטריות (כגון דיכאון, חרדה, אובדנות), בעיות חברתיות (דחייה חברתית, בריונות, בעיות התנהגות ובדידות) וקושי בפיתוח תחושת שייכות לביה"ס ודימוי עצמי חיובי כתלמידים.

כיום ידוע שככל שהטיפול בבעיה נעשה בגיל צעיר יותר, כך יש סיכוי טוב יותר למנוע התפתחות מסוכנת זו. גורמי החוסן המוכרים בספרות כוללים משתנים ברמת הפרט (כגון מודעות עצמית, יכולת לתכנן מטרות, תקשורת בינאישית ויסות רגשי ותפקודים ניהוליים) ברמה המשפחתית (תמיכה מצד ההורים והתמודדות פעילה עם הקושי של ילדם) וברמת ביה"ס (קשר טוב עם המורים, תחושת שייכות לביה"ס, תקשורת טובה בין ההורים לביה"ס וסביבה לימודית מותאמת). כאשר תנאים אלו קיימים, התלמידים זוכים לסביבה בית ספרית ומשפחתית מוגנת ובטוחה המאפשרת להם להגיע להישגים לימודיים טובים, להשתלב חברתית ולפתח תחושת מסוגלות אישית כתלמידים.

התרופות ברפואה הקונבנציונלית המוצעות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז גורמות במקרים רבים לתופעות לוואי לא נעימות ואף חריפות, כמו כאבי ראש, ירידה במצב הרוח, תיאבון ירוד וכו'.
מסיבה זו רבים, ובעיקר הורים לילדים צעירים, מעדיפים להימנע משימוש בתרופות אלה, ובוחרים לטפל בבעיה באמצעים אחרים.
מה בכל זאת אפשר לעשות
הגישה ההומאופתית גורסת שהסימפטומים הכרוכים בהפרעת קשב וריכוז הם דרך של התמודדות, ביטוי למצוקה של הגוף והנפש.
לכן ההומאופתיה מתייחסת למכלול הסימפטומים שמופיעים לא כאל בעיות נפרדות אותם יש לפתור, אלא כתוצאה המוקרנת החוצה של שיבוש פנימי , מסר המכוון אותנו לטפל בפתרון מהשורש.
הטיפול ההומאופתי יסייע לילד לחזק את יכולותיו הפיזיות והרגשיות ולהרגיע את עצמו ללא עזרים חיצוניים. הטיפול סולל את הדרך לאיזון פנימי שיחבר אותו לכוחותיו הפנימיים דרכם יוכל להחזיר לעצמו את הביטחון העצמי שלו, לשפר את הדימוי העצמי ואת יכולתו להשתלב בחברה ולשפר את יחסיו עם הסובבים אותו.

כיצד מתבצע הטיפול?

טיפול הומאופתי מתחיל באבחון מעמיק שמטרתו לסייע למטפל להכיר את הייחודיות של הילד ואת הייחודיות של "מחלתו" תוך הבנה שכל הסימפטומים קשורים זה בזה ומרכיבים את "כוליותו" של האדם.
בסיום האבחון, הנמשך כשעתיים ועל בסיס התמונה שמתקבלת, מותאם לילד טיפול, הניתן בצורה של טיפות או כדורים (רמדי). הרמדי'ס מבוססות על חומרים מהטבע, אין בהן חומרים כימיים והן אינן גורמות לתופעות לוואי או להתמכרות. הרמדי מותאמת באופן אישי לילד, כך שהיא מתאימה אך ורק לו.
משך הטיפול ההומאופתי הוא פונקציה של חומרת הבעיה הראשונית באמצעות הומאופת מומלץ שיתוף פעולה והתמדה. לאורך כל תקופת הטיפול המטפל נמצא בקשר רציף עם המשפחה, באמצעות קשר טלפוני ופגישות מעקב קבועות.
במידה והילד מטופל באמצעות טיפול קונבנציונלי (תרופתי ו/או פסיכולוגי) אין מניעה לטפל גם באמצעות הומאופתיה. עם התחזקות הילד, חלה על פי רוב ירידה בצריכת התרופות, עד להפסקתן.

מה יתרונות הטיפול ההומאופתי בהפרעות קשב וריכוז?

-הטיפול הוא עדין, טבעי ובטוח בכל הגילאים, בפרט כשמדובר בילדים.

-לטיפול אין תופעות לוואי והוא אינו מצטבר בגוף.

-לא ניתן להתמכר לטיפול ההומאופתי.

-הטיפול מציע פתרון עומק של סיבת הקושי, ולא השקטה זמנית של הסימפטומים.

-הטיפול משפר את הבריאות הכללית ומעניק מענה למכלול רחב של תלונות, נוסף על מה שמוגדר כהפרעה (למשל, בעיות פיזיות,
קשיים רגשיים וכן הלאה).

-מחיר הרמדיס הוא זול בהשוואה לתרופות קונבנציונליות