טיפול הומאופתי במתח ,חרדה ודכאון

מתח וחרדה מלווים את חיינו מינקות עד זקנה, לרוב הם תגובה בריאה למצבים בהם עלינו לגייס את כל כוחותינו ,
כאשר רמת העוררות הגופנית והנפשית נשארת גבוהה, לעיתים שנים אחרי הנסיבות שעוררו אותה, היא יכולה להיות מוגדרת כהפרעת חרדה, וזאת כאשר תחושת הפחד אינה תואמת את האיום האמיתי אשר קיים במציאות, או שמקורו של הפחד אינו ידוע. את הפרעות החרדה ניתן לסווג למספר קטגוריות, כאשר לכל אחת יש את המאפיינים הייחודיים לה.

הפרעה חרדית שכיחה היא התקף הפאניקה, כשההערכה היא שלעלה מ-50% מקרב האוכלוסייה יחווה התקף מסוג זה לפחות פעם אחת במהלך חייהם . התסמינים הנלווים הם אחד או יותר משורה של תסמינים האופייניים למתח חריג כגון הזעת יתר, רעד, דפיקות לב מואצות , כאב בחזה וכיוצא בזה, ובתחושות של פחד עמוק כאילו המוות קרוב, ניתוק מהגוף, הלם והעדר שליטה.

התקף הפאניקה עשוי לחלוף מאליו כעבור מספר דקות, אך החרדה מפני התקפים נוספים עלולה להישמר. בהמשך יכול המצב להדרדר במידה שהאדם חווה התקפים נוספים שיכולים לגרום לכדי צמצום פעילויותיו במקומות בהם הוא חושש שההתקף עשויי לחזור ולהתפרץ.

סוג נוסף ובעייתי של הפרעות חרדה הן הפוביות, כאשר האדם מפחד מאובייקטים או מצבים כשמידת הפחד אינה תואמת את רמת המסוכנות של האובייקט או המצב במציאות. כגון חרדה חברתית, פחד מפני קהל, חרדת נטישה, פחד מחושך, פחד מפורצים, פחד גבהים, חרדת נהיגה, חרדת בחינות, פחד מפני בעלי חיים שונים, חרדת טיסות, פחד מפני מקומות סגורים ועוד.

יחד עם זאת לעתים ניתן להיתקל במצבים של הפרעת חרדה כאשר האדם איננו מסוגל להגדיר במדויק מהו הגורם לפחד
סוג נוסף של הפרעות חרדה הן הפרעת דחק פוסט טראומטית והפרעת דחק אקוטית, הנוצרות לאחר חשיפתו של האדם לאירוע טראומטי כלשהו כגון מלחמה, אסון טבע, תאונת דרכים, אונס, שוד וכדומה
השיטות הטיפוליות בהפרעות חרדה.

מסלולי הגישות המקובלות כיום הן המסלול פסיכולוגי והמסלול התרופתי. המסלול הפסיכולוגי נחלק למספר גישות טיפוליות שונות, דינמיות וקוגניטיביות. הגישה הדינמית מנסה לעבד את מקור ההפרעה הרגשי הלא מודע במהלך טיפול ארוך שנים והגישות הקוגניטיביות שמתמקדות בדפוסי חשיבה וטכניקות מודעות והרגעה. לכל גישה חסידים משלה .


ב-קורקין קליניק פיתחנו גישה שלישית, ברור היה לנו כי הטיפול בסימפטום בלבד הינו חסר תועלת מהסיבה שהמקור האמיתי והפנימי לבעיה לא מטופל, כך שהבעיה עשויה להיוותר ולשנות את צורתה בלבד , לכן שיטת הטיפול ההומאופתי אצלנו נשענת על שלושה מרכיבים טיפוליים המשולבים זה בזה ושכל אחד מהם עובד על רובד ומנגנונים שונים : הומאופתיה,התמקדות וביופידבק

טיפול הומאופתי מחזק את יכולת עמידותו של הגוף והנפש במסעה לשורשי הבעיה
טיפול ההתמקדותי - מאפשר העלאה לתודעה וקשר עם טראומות חבויות בגוף ותהליכים עמוקים שנעצרו
ביופידבק ,כלי מודרני המאפשר תרגול טכניקות לשליטה ומודעות עצמית בזמן התקפים ובינם.