טיפול הומאופתי בחרדות אצל ילדים

טיפול הומאופתי בחרדות אצל ילדים

פחדים וחרדות אצל ילדים הם דבר נפוץ. אבל מה קורה כשהחרדות של הילד מתחילות לנהל אותו ואת כל בני הבית בעקבותיו? וכיצד עובד טיפול הומאופתי בחרדות אצל ילדים? על זאת ועוד נדבר במאמר זה.

על פחד וחרדה

יתכן שתופתעו לקרוא, אך הפחד הוא אחד הכלים ההישרדותיים שלנו וגם של בעלי החיים בטבע. החשש מפני סכנה הוא זה, שגורם לנו לזהות אותה ולהימנע ממנה או לחשוב על הדרכים להתמודד אתה. החרדה לעומת זאת, היא ביטוי של סכנה, שאיננה מוחשית נכון לאותו רגע נתון, אך היא מציאותית.

לדוגמה, אם כלב יאיים על ילדכם, מן הראוי, שהוא יחוש פחד מפני הסכנה המידית. אך אם למראהו של כל כלב, חברותי ורגוע ככל שיהיה, הילד שלכם יפרוץ בבכי, הרי שאין סכנה ממשית ומידית ולכן אין לו סיבה מוחשית להיות חרד.

תופעות נפוצות

ישנן דרכים שונות לזהות חרדות אצל ילדים רגע לפני שמגיעים לקבלת טיפול הומאופתי בחרדות אצל ילדים. אחת הדוגמאות היא קושי בהירדמות והתעוררות מהשינה בבכי באופן יום יומי, או כמעט יום יומי. דרך נוספת לזהות את החרדות היא כאשר הילד נמנע ממצבים שונים כגון הגעה למקומות מסוימים, ביצוע פעולות שונות וכדומה.

מתי דרוש טיפול?

כאמור, חרדות אצל ילדים הינן נפוצות, אך חשוב לשים לב לכך, שהן זמניות וחולפות ולא פחות חשוב מכך – שהן לא מניעות את הילד בהתנהלות היום יומית שלו. במידה ואתם חשים, שהילד מתקשה להתמודד עם החרדה ושהיא מקשה עליו להתנהל באופן תקין, זהו הזמן לבחון את אפשרויות הטיפול הקיימות ולעזור לו בהקדם.

סוגי טיפולים

בחרדות של ילדים, וגם של מבוגרים, ניתן לטפל באמצעות פסיכולוג, טיפול רגשי, טיפול תרופתי ועוד. אחד היתרונות הבולטים של טיפול הומאופתי בחרדות אצל ילדים הוא האפשרות להרגיע את הנפש באמצעים שאינם כימיים ושאינם דורשים השקעה של זמן וכסף רבים כל כך כמו טיפול פסיכולוגי. כמו כן, מקרים של ילדים גדולים יחסית, בהם הילד סובל מחרדות, אך איננו מעוניין בטיפול פסיכולוגי, ניתן לעזור לו גם בדרך אחרת.

כלים שלובים

אם אמרנו, שישנן דרכים שונות לטפל בחרדות אצל ילדים, חשוב להבין, שבהחלט ניתן לשלב בין סוגים שונים של טיפול. לדוגמה, אם החלטתם לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי או אפילו טיפול תרופתי, עדיין תוכלו לפנות גם לקבלת טיפול הומאופתי בחרדות אצל ילדים. למעשה, השילוב בין כלים טיפוליים שונים יכול לשפר את התוצאות!

בין הכיסאות

אחת הסיבות הנפוצות לפנייה לקבלת טיפול הומאופתי בחרדות אצל ילדים היא כאשר ההורים חשים, שהילד חווה קושי והם מאוד רוצים לעזור לו, אבל המצב איננו דורש התערבות של פסיכולוג או פסיכיאטר. במצב זה, ההורים מוצאים את עצמם חסרי אונים ופותחים את הראש לחשיבה מחוץ לקופסה. חשיבה זו מובילה אותם אל ההומאופתיה ואז הם מגלים את האיכויות שלה ומתחילים להיעזר בה גם לתחומים רבים אחרים.

טיפול נאות

כאשר אתם פונים לקבלת טיפול הומאופתי, חשוב לפנות אל המטפל המתאים לכם ולילדכם. לכן חשוב לקיים פגישה, בה תתנו למטפל מידע רלוונטי, על מנת שוכל להכין עבור הילד את הרמדי המתאימה עבורו ועבור מצבו, נכון לאותו הרגע. התאמה בין מטפל מוסמך ומקצועי לבין המצב הקיים של הילד תוביל לתוצאות טובות יותר ומהר יותר.

המאמר נכתב ע"י אורי קורקין-הומאופת בצפון ובמרכז