טיפול הומאופתי בסוגי דלקות

טיפול הומאופתי בדלקות חוזרות

האם נתקלתם או אתם סובלים מדלקות בגרון? דלקות בעיניים? דלקות בסינוסים? דלקות באוזניים? דלקות בדרכי השתן? דלקות ברחם? דלקות בשחלות? דלקות בנרתיק? דלקות במעיים? יתכן שאתם סובלים ממערכת חיסון ירודה.

אנחנו חיים בתוך ים של חיידקים ואין מי שלא מקבל זיהום מדי פעם, יחד עם זאת, למרות שרוב האנשים מתאוששים בעצמם מדלקות, חלקם חווים זיהומים חוזרים ונשנים ונדרשים לקבל טיפול אנטיביוטי שוב ושוב, מלבד הדלקות עצמן, אותם אנשים הסובלים ממספר גדול מאוד דלקות חוזרות אצלם גם הדלקות נמשכות זמן ארוך יותר והן מורכבות ומסתבכות יותר בהשוואה לאנשים אחרים , אנשים אלו הם נושאי הכתבה..

חשיפה ורגישות לזיהומים

זיהומים מתהווים כתוצאה מחדירת חייידקים,בקטריות או פטריות לגוף, כדי לחטוף זיהום צריכים לקרות שני דברים, שתחשף למקור זיהומי ושלגוף שלך תיהיה נטייה להזדהם.

החשיפה לזיהום יכולה לקרות בסביבת אנשים חולים למשל ,אנשים שיש להם מגעים רבים עם אנשים , כמו למשל בבית הספר או בתחבורה ציבורית יהיו חשופים במידה רבה יותר לגורמים מזהמים. קו ההגנה הראשון של הגוף הם אותם מקומות בהן יש לגוף מגע ישיר עם הסביבה, קרי העור והרקמות הריריות של מערכת הנשימה והעיכול. כפי שברור שחתך ביד יכול לגרום לזיהום כך גם גירוי נפיחות ופגיעה ברקמות הריריות משמש מצע נוח להתרבות חיידקים פטוגניים.

המרכיב השני

נטיית הגוף להזדהם הינה נושא מורכב שתלוי בהרבה גורמים המשפיעים על יעילות תפקוד המערכת החיסונית, בכלל כדי שהמערכת תכנס לפעולה יעילה, ראשית עליה להכירו על מנת לבנות מערך הגנה שינטרלו וישמידו , לכן חשוב שהמערכת תכיר כמה שיותר חיידקים ומשפחות חיידקים, זוהי יכולת הנרכשת בחשיפה בגיל צעיר. לכן כאשר הילד חולה יש בכך צד משמח, הגוף לומד שיעור. לזיהומים האלו יש שם "זיהומים חברתיים" זיהומים הנובעים ממגע חברתי, הזיהום הנפוץ ביותר מבינם הוא זיהום מערכת הנשימה, "מחלות קור" עד גיל 3 הילד יכול לחלות ממחלות קור בין 8-12 פעמים בשנה למשך בין 5-10 ימים. לרוב כתוצאה מהחיכוך הרב עם ילדים חולים בחברתו. זיהומי האוזן והגרון שייכים גם הם לקטגוריה זו.

אולם כאשר הזיהומים תכופים מאוד זה ממש לא משמח ועולה החשש שמערכת החיסון איננה יעילה.

אנשים עם מערכת חיסון ירודה חולים לעיתים קרובות מאוד, אינם מסוגלים להבריא ללא אנטיביוטיקה, הדלקות מורכבות ומסתבכות יותר, הם מועדים יותר לזיהומים בתוך הגוף למשל בעצמות,בפרקים,בכבד או מוח.

המדדים שרופאים משתמשים מלבד בדיקות מעבדתיות הן כמה פעמים נזקק המטופל לאנטיביוטיקה במהלך השנה, כ4 פעמים לילד ופעמיים למבוגר, כמה זה הסתבך לדלקת ריאות למשל, כמה דלקות חריפות לא רגילות היו וכו,

מערכת חיסונית ירודה יכולה לנבוע מגורמים ראשוניים ומשניים, גורמים משניים הם גיל הילד כאשר מערכת החיסון איננה בשלה ואורח חיים ,חשיפה מתמדת לגורמים מזהמים, תזונה לקויה וכו' גורם אפשרי נוסף הוא איידס. גורמים ראשוניים הנם נטיות גנטיות של האדם ותורשת גנים לקויים של מערכת החיסון אשר מגבירה סיכוי למחלות אוטואימוניות וסרטן.

אז מה ניתן לעשות?

טיפול ההומאופתי לדלקות חוזרות:

הטיפול ההומאופתי מתאים הן במצבים אקוטיים , כלומר כשהאזור כבר מודלק והן כטיפול מניעתי. מתן טיפול הומאופתי בזמן דלקת מהווה קו הגנה ראשון ועוזר לגוף לנסות ולהתגבר על הזיהום בעצמו ומייתר לעיתים טיפול אנטיביוטי על תופעות הלוואי שלו.

כטיפול מניעתי פעולתו חשובה עוד יותר ומטרתו לחזק את החוסן הכללי, הגופני והרגשי של המטופל בדרך טבעית ובטוחה.

איך מתבצע הטיפול ההומאופתי?

טיפול ההומאופתי מתבצע תוך תשאול מקיף של ההסטוריה הרפואית והאישית, אורח חיים, תזונה ,הרגלים ושינה שבסופו מותאמת תרופה אישית למטופל שמטרתה חיזוק המערכת החיסונית.

לתרופות ההומאופתיות אין תופעות לוואי, הן טבעיות ובטוחות.