שיעול מתמשך והומאופתיה

אם ילדך שוב ושוב משיעול המתעורר ממאמץ או משיעול מוגבר בבוקר או בלילה, יתכן שזה איננו שיעול פשוט או ברונסיטיס. זה יכול להיות יותר מזה, שלילדך יש אסטמה,לעיתים קרובות צפצופים נחשבים למאפיין היחידי לאסטמה. אבל למעשה אין זה לגמרי נכון, לפעמים שיעול יכול להיות הסימפטום היחידי שילךמראה. הטרמינולוגיה לכך ברפואה היא  CVA (cough-variant asthma) אסטמה המתבטאת רק בשיעול.
לכן יש להתייעץ עם הומאופת מומלץ.

איך מאבחנים אסתמה?

צפצופים, קוצר נשימה ושיעול מתמשך או חוזר הם המאפיינים הקלאסיים של אסטמה. אבל בימינו אבחון האסטמה השתנה עלידי רופאי הילדים, אבחון אסתמה היום כולל גם שיעול עם או בלי צפצופים שהוא שיעול חוזר, שיעול המופיע במאמץ כמו ריצה, בכי,צחוק,וכדומה, שמוחמר במהלך הלילה ושעות הבוקר.

אין זה אומר שכל הילדים שיש להם תסמינים כאלו יתגלו כאסמטיים, ישנם מאפיינים נוספים כגון מאפייני אלרגיה, היסטוריה משפחתית לאלרגיה או לאסטמה, תגובות לשינויי מזג אויר , אלרגניים עונתיים הם גורמים סיבתיים, בדיקות דם וכו' שנלקחים בחשבון במהלך האבחון.

בילדים קטנים הצפצוף יכול לא להשמע עד אשר הם בני18-24 חודשים, תסמינים נוספים כגון שיעול מחרחר, נשימות מהירות ודלקות דרקי הנשימה חוזרותהם האינדיקטורים לאסטמה.

מהי אסטמה?

באסטמה מעבר האויר בריאות מודלק ויוצר ליחה מוגברת, נפיחות והיצרות. דבר הגורם לחסימה חלקית של זרימת האויר לריאות, שינויים אלו מייצרים תגובת שיעול, צפצופים וקוצר נשימה.

מה גורם לאסטמה?

יש שלושה גורמים עיקריים לאסטמה – אלרגיה,זיהום ויראלי של דרכי הנשימה וחלקיקים מרחפים כגון עשן,אבק,אבקניים וכו'.

גורמים מסוימים גורמים לכך שילדים יהיו מועדים יותר לפתח אסטמה, יש סבירות גבוהה שילדים יפתחו אסטמה אם מישהו במשפחה אלרגי או בעל אסטמה. אם יש להם כבר תגובה אלרגית בעור או באף אזי הנטייה לפתח אסטמה גבוהה יותר.

הטיפול ההומאופתי לאסטמת ילדות

הפילוסופיה ההומאופתית מאמינה שאסטמה יכולה להרפא לחלוטין, כדי שאסטמה תעלם לחלוטין מהגוף צריך לטפל במחלה בשתי דרכים נבדלות, קודם כל, כאשר יש התקף אקוטי של אסטמה התרופה ההומאופתית צריכה להנתן על פי התסמינים שמאפיינים התקף זה, כל התקף יכול להיות שונה במעט מקודמו.

שנית, בין ההתקפים, כאשר הילד נראה בסדר, יש לתת טיפול הומאופתי שיעזור לבנות חוסן לקראת התקפי האסטמה ואת החוסן הכללי בכלל. טיפול זה נקרא טיפול קונסטיטוציוני.