מהי בלוטת התריס וכיצד טיפול הומאופתי עשוי לסייע לה

בלוטת התריס, הינה בלוטה אנדוקרינית גדולה, אשר ממוקמת בבסיסו של הצוואר שלנו. תפקידה של בלוטה זו, הינו לווסת את קצב חילוף החומרים בגופנו, באמצעות הפרשת הורמון בלוטת התריס. ההפרשה של הורמון זה, מתאפשרת ע"י הפרשת הורמון מגרה בלוטת התריס TSH}} מבלוטת יותרת המוח, המלווה בצריכת כמות קטנה מאוד של יוד. כאשר קיימת בעיה כגון תת פעילות של בלוטת התריס, הרמות של הורמוני בלוטת התריס הינם נמוכים בדם. הורמוני התריס, חיוניים להתפתחות גופנית ושכלית תקינה של העובר והתינוק וגם של המתבגר. תת פעילות של בלוטת התריס כאשר התפקוד שלה פגום מלידה, עשוי לגרום לפיגור שכלי, ננסות ועוד בעיות נוירולוגיות חמורות.

 

טיפול הומאופתי בבלוטת התריס

 

ברפואה הקונבנציונאלית, כאשר קיימת תת פעילות של בלוטת התריס, הרופא נותן תרופה שהמטופל יצטרך ליטול אותה כל ימי חייו. תרופה זו נקראת אלטרוקסין. רבים מעדיפים טיפול הומאופתי, אשר עשוי לטפל בבעיה ולגרום לתפקוד תקין של בלוטת התריס. תכשירים הומיאופתיים טבעיים עשויים לגרום לתוצאות טובות, כמו למשל אכילת מוצרים העשירים ביוד כגון: דגים, אצות ים, אגוזי ברזיל, הרינג וכדומה. יש לבצע ניקוי פנימי של הגוף מהצטברות רעלים וכן, פעילות ממוקדת של הגוף אשר תומכת בפעילותה של בלוטת התריס. גם תוספת של חליטות מרפא יסייעו וכן, יוגה, מדיטציה ותרגילי הרפיה, טיפולים כגון דיקור סיני גם הוא מסייע לפעילות התקינה של בלוטת התריס.  

 

בדיקה של בלוטת התריס לשלילת גידול ממאיר או מחלות בצוואר

 

כאשר קיימות בעיות ותפקוד לא תקין של בלוטת התריס, הרופא המטפל, יציע למטופל לבצע בדיקת FNA. בדיקה זו, אף נקראת בדיקת ניקור קישורים בבלוטת התריס. הבדיקה מתבצעת באמצעות מחט דקה ועדינה, כאשר נלקח נוזל מבלוטת התריס, על מנת לדעת אם הנוזל מראה על גידול שפיר או ממאיר. בדיקה זו מבוצעת, כאשר המטופל שוכב על גבו וראשו מופנה כלפי מטה. בדיקה זו אינה כואבת, והיא נמשכת בין 10-15 דקות. אין צורך להכנה מראש לבדיקה זו, צום וכדומה. יש לדווח לרופא לפני ההתייעצות במידה והמטופל נוטל תרופות מדללות דם . מטרתה של הבדיקה, הינה גילוי מוקדם באמצעות דגימת רקמה לצורך אבחנה ולהמשך טיפול במידת הצורך.

 

התייעצות עם נטורופת להתאמת טיפול טבעי בבלוטת התריס

 

על מנת לטפל בתפקוד נכון של בלוטת התריס באמצעות רופא הומיאופת , יש לבדוק נטיות תורשתיות קודמות ולענות על השאלות של הרופא או המטפל. הטיפול האישי מבוסס על אבחון הסיבה לבעיה, כגון חוסר איזון הורמונאלי ועוד. טיפול זה יכלול הורדה של מזונות גויטרוגנים שהם מזונות אשר מאטים את פעילותה התקינה של בלוטת התריס. ישנם מקרים מסוימים כגון מחלה הנקראת השימוטו, כאשר נוגדנים בגוף הורסים את בלוטת התריס ואז הטיפול יהיה שונה.