על טיפולים אלטרנטיביים והומאופתיים להפחתות חרדה

ישנם אנשים הסובלים מחרדה כללית והם תמיד נמצאים במתח. אנשים אלה, נוטים לחרדות ממצבים שכיחים בחייהם, למשל בעיות כספיות, בעיות במשפחה, בעיות בריאות וכדומה. למרות שהם מודעים לעובדה שהם דואגים מעבר לנדרש,  הם אינם מצליחים לשלוט על חרדתם. ניתן למצוא גם ילדים שדואגים יתר על המידה לפני מבחן בביה"ס, או כאלה אשר מדמיינים סכנות טבע כגון רעידות אדמה, או סכנות אחרות כגון מלחמה קשה ועוד. לעיתים, חרדות אלה, מפריעות בתפקוד בעבודה או בבית, בשל ירידה בכושר הריכוז , בעיות בשינה, נטיות להתרגז ועוד.

 

סימנים לחרדות וטיפול הומאופתי מתאים

 

ישנם אנשים רבים, הסובלים מהתקפי פאניקה, אשר מלווים בתסמינים כגון: דפיקות לב מואצות, נשימה מהירה ורדודה, אדמומיות בפנים ועוד. תרופות המיואופאתיות, עשויות לסייע לסובלים מחרדות. למעשה הומיאופתיה, הינה שיטת טיפול הקיימת למעלה מ- 200 שנה ומיושמת בקרב עשרות אלפי מטפלים, שהם רופאים ומטפלים הומיאופאתיים . למעלה מחצי מיליארד מטופלים קיימי בעולם הדוגלים בריפוי זה. הומאופתיה הינה אחת משיטות הרפואה המשולבת הנפוצות ביותר. הטיפול ההומאופתי בהתקפי חרדה ומתחים, נשען על שלושה מרכיבים: התמקדות, ביופידבק והומאופתיה, כך שהוא יגיע לשורש הבעיה. יש ליצור תודעה וקשר עם טראומות החבויות בגוף ותהליכים עמוקים אשר נעצרו. ביופידבק, הינו כלי מודרני שמאפשר תרגול וטכניקות עצמיות בעת התקפי חרדה ומתח.

 

שיטה יעילה להתקפי חרדה והורדת המתח

 

ישנן שיטות שונות ויעילות לטיפול בחרדות, המשלבות טכניקות לשליטה עצמית, כאשר המטופלים חשים כי הם לפני התקפי חרדה או מתח. היום, ישנם מטפלים הדוגלים בשיטות כגון טיפולים בשיטת אלכסנדר. השיטה מעניקה כלים להרפיית שרירים המוחזקים בגוף וחזרתם. המטפל יקשיב ויתבונן בתנועות המטופל ויכוון אותו באמצעות מלל ומגע עדין לתנועה שתקל עליו. המטפל יתמרד בתנועותיו של המטופל כגון ישיבה, קימה, הליכה ובתנועה חופשית בחלל. המטופל אף יתבקש לשכב על הגב להרפיית השרירים. זהו תהליך חווייתי למטופל, אשר המטופל יהיה פעיל ולא פאסיבי, כמו במרבית טיפולי הרפואה המשלימה. שיטה זו, מתאימה לילדים ומבוגרים והיא משמשת כשיטה שיקומית וכשיטה מונעת.

 

המפגש הראשון שלכם עם מטפל הומאופת

 

במידה וזוהי פגישתכם הראשונה עם המטפל ההומאופת, מומלץ לספר לו על הבעיה העיקרית שלשמה הגעתם אליו. יש למסור לו מידע לגבי ניתוחים שביצעתם בעבר, תרופות שאתם נוטלים, בדיקות שביצעתם לאחרונה, פציעות וכאבים שאתם חשים בהם. במידה ומדובר בטיפול המשך, מומלץ לעדכן את המטפל בכל שינוי במצבכם הבריאותי. המטפל, יתאים לכם את הטיפול על פי הנתונים האישיים והבעיות שמהן אתם סובלים, כגון חרדות ומתח, כך שיתאים לכם טיפול משולב של טיפולים אלטרנטיביים בתוספת של צמחי מרפא טבעיים, חליטות מצמחים ועוד. המטפל ההומאופתי, ינחה את המטופל לגבי מזונות שהוא חייב יהיה להימנע מהם, כך שהתרופות הטבעיות שיתאים הרופא או המטפל ההומיאופת תשפענה טוב על המטופל.