אסטמת ילדים והומאופתיה

תמת ילדים

למרבה הצער [ מאוד נפוץ שהורים לילדים צעירים לא מסוגלים לזהות את הסימנים המוקדמיםשל אסטמה ולרוב מתייחסים אליהם כאל תסמינים רגילים ומפספסים זמן יקר כאשר ניתן עדיין להשתלט על האסטמה בקלות.

מהי בדיוק אסתמה?

אסטמה הינה מחלה ריאתית הגורמת לדלקת כרונית של דרכי הנשימה, כלומר, מעברי האויר שמעבירים אויר לריאותנפוחים ומודלקים ובמשך הזמן נסתמים בליחה.

הנפיחות והחסימה מקשים על האויר להכנס ולצאת בחופשיות מהריאות.

אסטמה מתאפיינת בצפצופים,חוסר נשימה,שיעול,לחץ בחזה, ושיעול לילי ולפנות בוקר.

מדוע אסטמה איננה מאופיינת בזמן אצל ילדים?

מחמיצים את זיהוי האסטמה מכמה סיבות , עובדתית ישנן מחלות ריאתיות אחרות בעלות תסמינים דומים, סיבה מרכזית נוספת היא שילדיםיכולים להשאר ללא תסמינים במשך תקוםה ארוכה לפני התקף אסטמה ובנוסף ילדים רבים מראים תסמינים חלשים מאוד של המחלה בתחילתה.

מידע לקוי לגבי התסמינים מפחית גם הוא את הסיכוי לאבחן אותה, הורים רבים מאבחנים אסטמה עם צפצופים וזאת גישה שגויה שגורמת לבטל תסמינים אחרים כשגרתיים מחלות קור או שפעת, גודש ריאות הוא תסמין נוסף שיכול להיות מאובחן כברונכיטיס, אצל ילודים, יותר קשה לאבחן ולשמוע צפצופים עד שהם בני 18-24 חודשים.

לכן צריך לחפש רמזים כגון חרחור, נשימה מהירה וחורקנית ומחלות קור תכופות, לילדים קטנים יכול להיות קושי ורבאלי להגיד מה מציק להם ולכן יש סיכוי שההורים פשוט לא יהיו מודעים לכך.

האם הומאופתיה יכולה לרפא אסטמה באופן מלא?

כאשר היא מותאמת היטב, טיפול הומאופתי יכול לרפא אסטמה מהשורש, אין שני אנשים שיש להם בדיוק אותם תסמינים של אסטמה , זאת מחלה מאוד אינדיווידואלית , בשורה התחתונה, עליך ךצפות בילדך, להקשיב ולדווח להומאופת שלך,הטיפול מיועד לשני שלבי המחלה, השלב האקוטי והשלב הכרוני, ישנן תרופות הומאופתיות שיכולות להשתלט ולהרגיע את המצב האקוטי ולמאוחר יותר, בשלב הרגוע יותר טיפול כרוני ועמוק ניתן על מנת למטב את מערכת החיסון. בצורת טיפול כזו ניתן לראות שיפור הדרגתי בתכיפות ובעוצמת המחלה.