טיפול הומאופתי בדלקות אוזניים

דלקות אוזניים שכיחות מאוד אצל ילדים והן מהוות כ- 25% מהסיבות לביקור אצל רופא ילדים בשנה הראשונה לחיים ו- 40% מכלל הביקורים בגילאים 5-4. ככל שגיל הילד נמוך יותר, כך גדל והולך הסבל שלו מדלקות אוזניים, והדבר נכון במיוחד בין הגילאים חצי שנה לשלוש שנים.

הסיבה השכיחה לדלקת אוזניים אצל ילדים היא הפרעה תפקודית של חצוצרת השמע. חצוצרת השמע מווסתת את לחץ הגז באוזן התיכונה, מגוננת עליה מפני הפרשות מהאף והגרון מפני חיידקים, ומפנה ממנה נוזלים. אצל תינוקות וילדים חצוצרת השמע קצרה וצרה, יותר מאוזנת ולכן נסתמת יותר בקלות. חסימתה מובילה להצטברות נוזלים והנוזלים מהווים מצע פורה לצמיחת חיידקים. סיבה נוספת הינה חוסר בשלות של המערכת החיסונית אצל ילדים.

התמונה הקלאסית של דלקת חריפה באוזן: ילד צורח, לא אוכל, מושך באוזניים, לא ישן. באוזן רואים אודם, יש בלט, לא רואים את עצם הפטיש, תופית בצקתית, אדומה ואטומה. הדלקת גורמת לעליית חום, לכאבים עזים, לתיאבון ירוד ולחולשה. לרוב קודם לה זיהום או אלרגיה של דרכי נשימה עליונות.

כבדרך כלל, במצבים של דלקות אוזניים הפתרון של הרפואה הקונבנציונלית הוא מתן אנטיביוטיקה - מהפשוטה ועד המורכבת או החדישה ביותר. בשל שכיחות הדלקת אצל ילדים, קיים סיכוי בו הילד או התינוק יצרכו מתן חוזר של אנטיביוטיקה, לעיתים אף שש או שבע פעמים בעונה, טיפול אפשרי נוסף בדלקות אוזניים הוא ביצוע ניתוח באוזן במהלכו מחדירים לאוזן צינורות אוורור

הרפואה ההומאופתית מומלצת ומציעה פתרון יעיל, המונע מתן חוזר של אנטיביוטיקה או ביצוע ניתוח. ה-טיפול ההומיאופתי מומלץ במיוחד לתינוקות וילדים השוהים במעונות או בגנים. הוא משפיע על הסימפטומים המיידיים של המחלה, מפחית את הכאב, החום, את חוסר השקט, הלילות ללא השינה ואת ההפרשות המוגלתיות. בנוסף מסייע הטיפול לילד להתגונן נגד הזיהומים העונתיים החוזרים.

לסיכום

חשוב לזכור שמעבר לדלקות אוזניים הטיפול ההומאופתי ובכלל הרפואה ההומיאופתית עוזרת במחלות רבות נוספות כמו:
טיפול הומאופתי בדרכי הנשימה, טיפול הומאופתי במחלות אף-אוזן-גרון, טיפול הומאופתי במחלות כרוניות ובמחלות עור, בעיות בדרכי העיכול, בעיות אכילה, בעיות שינה, בעיות התנהגות, זיהומים חוזרים ונשנים ועוד. ברוב המקרים הטיפול מצליח לרפא את הסימפטומים והזיהומים של המחלות השונות ועוזר לילדים להתגבר על תחלואי תקופת הילדות ולעבור אותה בריאים ומחוזקים להמשך החיים.